E-ticaret yöneticileri, marka değerini gösteren ve artıran çalışmalar yapan, dijital pazarlama stratejileri oluşturan ve uygulayan kişilerdir. Günümüzde e-ticaret sektöründe büyük gelişmeler yaşanıyor ve her sektördeki firmalar, ürün ve hizmetlerini dijital pazarlama yöntemi ile müşterilerine ulaştırmaya çalışıyor. E-ticaret faaliyetlerinde kullanılan tüm kampanyaların doğru yöntemlerle kullanılmasını ve firmanın marka değerinin artmasını sağlayan kişiler, e-ticaret yöneticileridir. İnternet üzerinden pazarlama yapmak ve yeni müşteriler bulmak için iletişim seçeneklerinin doğru kullanılması gerekiyor. E-ticaret yöneticileri, firmanın satış departmanında çalışır ve etkili vasıfları ve ikna edici kabiliyetleri ile yeni müşteriler bulunmasını sağlar.
E-ticaret yöneticileri, sahip oldukları yeteneklere, firmaların pazarlama oranlarına ve ürün çeşitlerine göre farklı maaşlarla çalışırlar. İşletmelerin bulunduğu sektör, coğrafi konum, pazarlanan ürün sayısı ve miktarı gibi faktörler, maaşların farklı olmasına neden olur. Türkiye’deki şirketlerde e-ticaret yöneticilerinin aldıkları maaşlar, 17.000 TL ile 30.000 TL arasında değişebiliyor. Mesleki deneyim ve şirketin büyüklüğü, e-ticaret çalışanlarının daha fazla maaş almasını sağlayabiliyor. İşletmenin yapısı küçükse çalışanların alacakları maaşlarda düşük oluyor. Son yıllarda e-ticaret işlemlerinin önem kazanması ile birlikte e-ticaret yönetici ve çalışanlarının aldıkları maaşlarda artmaya başlamıştır.
Dijital pazarlama sektöründe büyümek isteyen işletmeler, e-ticaret yöneticisi hizmetlerine ihtiyaç duyuyor. E-ticaret markaları, değerlerini artırmak ve yeni pazarlar bulabilmek için doğru iletişim stratejileri oluşturmaya çalışıyor. İletişim stratejilerinin geliştirilmesi ve markanın hedeflerine ulaşmasını sağlayanlar ise e-ticaret yöneticileridir.
Dijital pazarlama sektöründe müşteriyi doğru bilgilendiren ve yapılan geri dönüşlere doğru ve hızlı cevap veren firmalar, amaçlarına ve hedeflerine daha kolay ulaşacaktır. E-ticaret faaliyetlerinde reklam ve pazarlama kampanyalarının doğru yönetilmesi her zaman önemlidir.
Firmalar, pazarlama maliyetlerini düşürmek ve satış oranlarını artırmak için gelişmiş sistemleri kullanmak ister. E-ticaret yöneticileri, firmaların satış hedeflerine ulaşabilmesi için dijital iletişim stratejilerinin kullanılmasını ve geliştirilmesini sağlar. Pazarlama hedeflerinin, firmanın vizyonu ve misyonuna göre gelişmesi için çalışmalar yapar.
E-ticaret işlemleri internet siteleri üzerinden yapıldığı için firmanın web sitelerinde ürün seçeneklerinin doğru yöntemlerle gösterilmesini sağlar. İnternet üzerinden yapılan satışları ve müşteri geri dönüşlerini takip eder. Daha fazla satış yapmak ve firmanın karlılığını artırmak için yeni kampanyalar oluşturur ve satış sonrası analizlerle raporlamalar yapar.
E-ticaret alanında yönetici olmak isteyenler, çeşitli eğitimler almalıdır. Dijital sistemlere hakim olan ve e-ticaret sitelerini yönetmeyi bilen kullanıcılar, sahip olacakları sertifikalarla kolay iş bulabilecektir. E-ticarette yönetici olabilmek için üniversite eğitiminin tamamlanması gerekiyor.
E-ticaretle ilgili verilen eğitimlere katılarak sertifika alınır ve hem lisans diploması hem de sertifikası olanlar birçok firmada daha kolay iş bulabilir. Üniversitelerin pazarlama, iktisat, işletme, bilgisayar mühendisliği gibi bölümlerinden mezun olanlar, e-ticaret alanındaki gelişmeleri takip ederek bu alanda çalışmaya başlarlar.
Günümüzde, online sistemler üzerinden verilen e-ticaret eğitimlerine katılan ve sertifika alanlar, firmaların pazarlama departmanlarında çalışmaya başlayabilecektir. İş hayatında başarılı olan ve kendisini geliştirenler, deneyimleri ile e-ticaret yönetici pozisyonunu yükselecektir. Dijital pazarlama stratejilerini kullanabilen ve geliştiren herkes, farklı sektörlerdeki firmalarda e-ticaret yöneticisi olarak çalışmaya başlayabilecektir.
E-ticaret alanında yönetici olmak isteyenler, istenen özelliklere sahip olmalıdır. Yönetici olabilmek için gerekli özelliklere sahip olanlar, kendilerini geliştirerek alanlarında ilerleyebilir.
E-ticaret yöneticilerinde olması gereken özellikler şunlardır:
Firmaların satış departmanlarında e-ticaret yöneticisi olarak çalışmak isteyenler bu özelliklere sahip olmalıdır. E-ticaret sitesi kuran ve ürün pazarlaması yapmak isteyenler, kendi işlerini kurabilir.
İşletmeler, dijital pazarlama yöntemleri ile ürünlerini dünyanın her yerine ulaştırmaya çalışıyor. E-ticaret stratejilerinin oluşturulabilmesi ve yönetilebilmesi için bu alanda yöneticileri ihtiyaç duyarlar. E-ticaret yöneticileri, görev sorumlulukları dahilinde çalışmalar yaparak firmanın pazarlama ağının genişlemesini sağlar.
E-ticaret yöneticilerinin görev ve sorumlulukları şunlardır:
E-ticaret yöneticileri, satış artırıcı stratejiler belirlerken bu alanda çalışan personelin denetimini ve görev dağılımını yapmakla da sorumludur. En büyük sorumluluğu, firmanın satış hedeflerine ulaşmasını sağlamaktır.
E-ticaret, dijital platformlar üzerinden yapıldığı için çalışanlar tüm işlemlerini bilgisayar sistemleri üzerinden yapar. E-ticaret yöneticileri, firmaların pazarlama ve satış departmanlarında çalışır ve tüm sistemleri yönetir. Çalışma koşulları oldukça esnektir. Alanında uzman olan yöneticiler, iş yerine gelmeden evlerinden bile sistemi yönetebilir ve dijital pazarlama sistemlerinin düzgün çalışmasını sağlayabilir.
Şirkette bulunan ofislerde yapılan çalışmalar genelde belirlenen mesai saatleri içerisinde yapılır. Firmanın web sitesi üzerinden e-ticaret yapıldığı için site içeriğinin hazırlanmasını ve ürün sunulmasını istediği her yerden yapabilir. E-ticaret departmanında çalışanları, sistem üzerinden yapılan iş analizleri ile kolaylıkla denetleyebilir.
İstanbul Avrupa / Güngören
İstanbul Avrupa / Sultangazi
İstanbul Avrupa / Başakşehir
İstanbul Anadolu / Tuzla
Hafta içi 09:00 - 18:00 arasında destek hattımızı arayabilirsiniz.
Yeniliklerden haberdar olmak için hemen kayıt olun, herşeyden haberiniz olsun.